Hem > Dagbok > Påsk, en hektisk jobbperiod

Påsk, en hektisk jobbperiod

Under denna långhelg då många firar påsk med nära och kära, ger sig ut på fest med vänner eller bara tar tillfället i akt att slappa och vila upp sig lite, så finns de yrken där dessa storhelger betyder jobb.
Chaufförsyrket är ett sådant.

Du som läst mina inlägg under de två åren jag hållit på, så har du kunnat läsa om mitt uppbrott från Volvo, men arbetslösa period, och nu; mitt nya liv som busschaufför.

Tyvärr är statusen på yrket låg, och likaså lönen -den är skamligt låg- men jag trivs med jobbet som sådant.
Dessutom har jag hamnat i ett ”gött gäng” med en väldans bra chef, och det betyder många gånger mer är några kronor i timmen hit eller dit.
(För den sakens skull skulle jag inte tacka nej till en lön jag anser står i paritet med andra jobb.)

Påsken betyder jobb, och nattarbete.
Småförfriskade uppklädda människor skall ut och festa, och överförfriskade människor skall hem därefter.
Det är där jag kommer in.

Med ett ganska gott humör forslar jag dessa människor till och från stan i helgen, och trots att alla inte är resenärer är trevliga, så är jobbet överlag bara positivt.
Jag känner att jag hitta ett yrke jag kommer trivas med många år, och det är en trevlig känsla.

Med detta vill jag egentligen inte få sagt något alls, utan bara tala om att jag trivs med livet bara.

GLAD PÅSK!

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

