Hem > Dagbok > Första viktminskningsuppdateringen

Första viktminskningsuppdateringen

Idag skriver vi den 19 augusti, och min planerade viktminskning har stannat på ett trappsteg.
Vågen visade i morse 99,4, och det innebär att jag tappat fyra kilo sedan start.

MEN, vågen har stått stilla i tre dagar nu, och det står klart att det inte bara räcker att ”tänka på vad man äter”.
I det långa loppet gör det säkert det, men hur lång tid skall det då ta att gå ner femton kilo till?
Klarar jag det med att bara avhålla mig från att äta lika onyttigt under veckorna, eller kräver det en extra insats?

Snart startar buggkursen igen för terminen, och där har vi söndagsaktiviteten klar.
Det är bättre än ingen, men det räcker inte för att kroppen skall skruva upp ämnesomsättningen.
Mer aktivitet.

På mitt badmintonkort har jag fem timmar kvar att spela, och det får jag ju självklart se till att göra också.
Promenader? Inte min grej så att säga, men jag får nog tanka mp3-spelaren med bra musik och ge mig ut ändå.
Jag behöver något mer än bara en tanke på vad jag äter.

Vill du utmana mig i en match badminton, ut och gå några kilometer, eller ta en svängom i en bugg så får du höra av dig…

Kategorier:Dagbok
  1. Jannicke
    19 augusti 2012 kl. 16:20

    Trädgårdsarbete har jag hört är VÄLDIGT bra för viktminskning…..

  2. 19 augusti 2012 kl. 21:05

    Känner för ett par veckors semester, och då kan det ju bli lite gjort…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

