Hem > Dagbok > Motion och träning

Motion och träning

Idag tog jag en tre timmars promenad. Alldeles för mycket för min otränade kropp.
Att träna och komma i form har ju först och främst att göra med att skaffa sig en ”aktivare” livsstil. Så som man hade när man var yngre.
Då tänkte man inte på det, utan sport och motion hörde ju till vardagen.
Idag inser man hur viktigt det är att röra på sig, och man ångrar att man lät sig passiviseras.

Vi tränar hemma frugan och jag, i källaren där vi bygger vårt egna gym. Och promenader. Långa promenader om minst sju km.
Idag det dubbla. Alldeles för mycket som sagt.
Jag får lägga ribban lite lägre i framtiden så man inte skräms till att stanna hemma istället.

Nu kommer solen och energin tillbaka från den dvalan man hamnat i under vintern, så hoppas jag att jag kommer lyckas att ställa om min kropp och mitt liv till ”aktivare” livsstilen där jag inte räds motion eller träning.
Nu, efter tre veckor, börjar kroppen visa på förändring. Eller vågen i alla fall.
Det sporrar en att vilja fortsätta, och jag kommer återkomma i sommar med inlägg om hur det går…

Trevlig 1:a maj!

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

