Hem > Dagbok > Nytt år, nytt liv

Nytt år, nytt liv

Senast jag skrev ett inlägg här var vid valet i september.
Sedan har mycket hänt. Både trevliga och otrevliga händelser.
Jag har flyttat till en stuga med min flickvän, men blev ganska snart singel.
Det tog tungt, och känns fortfarande fruktansvärt inombords.
På jobbet har fått reda på att vi förlorade upphandlingen till ett annat bolag, så 2015 bjuder inte bara på ett singelliv för första gången på 20 år, utan också arbetslöshet och ekonomisk osäkerhet.

Skam den som ger sig.
Det ”nya” livet jag nu lever -även om jag hoppats att allt skulle vara annorlunda- ger mig ju perspektiv på livet, och vad som är viktigt och oviktigt.
Kärlek är viktigast. Utan den mår man dåligt. Det vet jag nu mer än någonsin. Med rätt kärlek blir allt annat oviktigt.
Pengar är viktigt. Utan pengar fungerar inte livet för oss i den här materiella världen vi lever i.
Och:
Att ta hand om sig själv är viktigt. Speciellt med min reumatism och övervikt.
Väger idag in mig på 100,3 kg, och det är dags att ta tag i denna trötta lekamen.
Årets första natt började med ett ryggskott som nu är hyggligt i schack igen, så nu jäklar börjar resan mot en snyggare och hälsosammare Jimmie.

”Den har vi hört förr” kanske någon av er tänker, och det stämmer i så fall.
”Den bästa träningen -är den som blir av” läste jag någonstans,och dom orden så tröstar jag mig med.

Med risk för att denna blogg blir lite av en träningsblogg framgent så lovar jag att sätta mig lite oftare med den.

En ”fet-selfie”:
image

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

