Hem > Dagbok > Gott nytt år?

Gott nytt år?

Jag har redan haft ett gott år, och ser mest tillbaka på året med värme.

Nä, visst har jag -som alla andra fått sparken- och haft det knapert ekonomiskt i höst, men när skall man bli nöjd? Jag har ju en underbar familj (och det har jag ju redan skrivit här nedanför i förra inlägget) och det räcker långt.

Så vad om man tvingats bo i en husvagn? -Vi hade ju haft varann ändå, och det är det viktigaste. Vi bor ju kvar i vårt stora hus trots allt, har värme och tak över huvudet, snälla barn och underbara vänner som ställer upp i vått och torrt. Lågkonjukturen och arbetslösheten i alla ära, men jag har det bra ändå. Mycket bättre än många andra jag känner, så varför skulle jag inte vara nöjd med livet?

Ekonomiskt kan det alltid bli bättre, men där finns ju ingen övre gräns för vad folk nöjer sig med, och mycket vill ha mer, och blir ofta allt mer otacksam för det de har… Så jag säger som så: Jag är nöjd med det jag har. Jag har kommit långt här i livet, och kunde inte föreställa mig att jag skulle vara i mina egna skor idag, när jag planerade framtiden för 20 år sedan.

Så mina vänner, jag hoppas förstås att 2010 blir ett bra valår, och att jag får jobb igen, och att 2010 blir det år när allt vänder och blir bättre igen för de som har det jobbigt i livet.

Gott nytt år på er! (…igen)

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar